AMNYTT Nr. 6 – 2014 | Page 50

50 /125 AMNYTT #6 2014 Per Kølner og kolleger har benyttet sitt brede kontaktnett god i arbeidet med å finne nye leverandører kompetansemessig på et høyt nok nivå og samtidig kan levere god service. Når det gjelder service er personlig kontakt viktig. Fungerer ikke de mellommenskelige relasjonene, vil vi ikke få til et godt samarbeid. Det er derfor blitt en del reising på Kølner for på en side å se på nye produkter, men minst like viktig å få kontakt med personellet hos aktuelle samarbeidspartnere. de har. Et annet viktig poeng er all den kunnskapen vi internt i firmaet tilegner oss om produktene. Denne kompetansen er svært viktig når vi skal ut på markedet med våre nye produkter. - Når vi har funnet produkter vi vurderer som aktuelle å ta inn i porteføljen må vi teste de ut, forteller Kølner. Vi må selv se hvilken kvalitet utstyret har. I denne prosessen blir vi kjente med produktkvalitet, produksjonsfilosofi har leverandøren og ikke minst hvilken servicegrad Aktuelle produktområder er. • Transmittere • Indikatorer • Loggere • Analyse • Mengdemålere, flere aktuelle teknologier Spisser porteføljen – For å bli konkurransedyktige så vi at vi måtte spisse produktspekteret, sa Kølner.