33 / 130
Noen ganger kan produktet være klargjort
på få timer. Ved at denne produksjonen skjer
i Norge er også transporttiden svært kort.
Lokal tilgjengelig produksjonskapasitet har
vist seg å være viktig for mange kunder. – I
noe utstrekning kan en del av reparasjonsarbeidet utføres hos kunden, men erfaringene
våre tilsier at kvaliteten blir best når det gjøres i vårt verksted, sier Andersen.
Mange av SEW - EURODRIVES kunder leverer maskiner til verdensmarkedet. Service
og reparasjoner koordineres da fra Tyskland.
Konsernet er tilgjengelig i de 66 land verden
over og koordineringssenteret har oversikt
over hvor nærmeste service eller girmotor
produksjonsenhet finnes. Sentret sørger så
for at den mest effektive løsningen blir valgt.
AMNYTT #2
2014
Denne portalen er et supplement til vedlikeholdssystemet og kan gi flere detaljer om en
komponent enn serviceopplegget gir.
Tilstandsovervåkning.
Den mest effektive vedlikeholdsfilosofien
i dag er forebyggende. Nå gir teknologen
muligheter for nye løsninger. Ved å instrumentere komponenter, det gjelder på elmotor og gir, kan teknisk tilstand overvåkes.
Ved hjelp av analyseprogrammer kan slitasje avdekkes og behov for service eller
reparasjoner anbefales. SEW - EURODRIVE
Frekvensomformere blir som girmotorer
sammenstilt i Norge. Nedlasting av nyeste firmware blir også utført i SEW - EURODRIVES
lokaler i Moss. Må det utføres servicearbeid
på en omformer har SEW full oversikt over
både komponentene som er benyttet og hvilken programvarevariant som er installert.
Rask og effektiv service er resultatet.
Kundeportal
Det er utviklet en web portal for SEW EURODRIVES kunder. Portalen omfatter:
• erktøy for prosjektering og valg av
V
produkter
• eservedelsmodul, kan søke og laste ned
R
delelister
• enerering av produktmodeller, i 2 eller 3D
G
• Online status på ordre
• Nedlastbar produktkatalog
• Sende forespørsler
Servicevirksomheten nyter godt av erfaring
fra produksjon
g