AMNYTT Nr 2 - 2014 | Page 33

33 / 130 Noen ganger kan produktet være klargjort på få timer. Ved at denne produksjonen skjer i Norge er også transporttiden svært kort. Lokal tilgjengelig produksjonskapasitet har vist seg å være viktig for mange kunder. – I noe utstrekning kan en del av reparasjonsarbeidet utføres hos kunden, men erfaringene våre tilsier at kvaliteten blir best når det gjøres i vårt verksted, sier Andersen. Mange av SEW - EURODRIVES kunder leverer maskiner til verdensmarkedet. Service og reparasjoner koordineres da fra Tyskland. Konsernet er tilgjengelig i de 66 land verden over og koordineringssenteret har oversikt over hvor nærmeste service eller girmotor produksjonsenhet finnes. Sentret sørger så for at den mest effektive løsningen blir valgt. AMNYTT #2 2014 Denne portalen er et supplement til vedlikeholdssystemet og kan gi flere detaljer om en komponent enn serviceopplegget gir. Tilstandsovervåkning. Den mest effektive vedlikeholdsfilosofien i dag er forebyggende. Nå gir teknologen muligheter for nye løsninger. Ved å instrumentere komponenter, det gjelder på elmotor og gir, kan teknisk tilstand overvåkes. Ved hjelp av analyseprogrammer kan slitasje avdekkes og behov for service eller reparasjoner anbefales. SEW - EURODRIVE Frekvensomformere blir som girmotorer sammenstilt i Norge. Nedlasting av nyeste firmware blir også utført i SEW - EURODRIVES lokaler i Moss. Må det utføres servicearbeid på en omformer har SEW full oversikt over både komponentene som er benyttet og hvilken programvarevariant som er installert. Rask og effektiv service er resultatet. Kundeportal Det er utviklet en web portal for SEW EURODRIVES kunder. Portalen omfatter: •  erktøy for prosjektering og valg av V produkter •  eservedelsmodul, kan søke og laste ned R delelister •  enerering av produktmodeller, i 2 eller 3D G • Online status på ordre • Nedlastbar produktkatalog • Sende forespørsler Servicevirksomheten nyter godt av erfaring fra produksjon g