AMNYTT amnytt.no 5/2024 | Page 26

26 / 69 AMNYTT NR . 5 2024
Gode aktoatorløsninger er viktig for ventilens funksjon .
Personer som jobbet med prosjektledelse , økte fra 1 til 12 personer . Antall ingeniører økte også til 12 personer . Alt som blir levert er skreddersøm . Derfor trengs det mer engineeringskompetanse , slik at kundenes krav blir nådd . Også salgspersonalet måte gjennom endringer ; det er forskjell på å selge hyllevare og store komplekse prosjekter . – Når vi har spesifisert ferdig en forespørsel , oversendes vårt forslag til kunden , forteller Ghilardi . – Kunden kommer med sine kommentarer . Gjennom gode prosesser blir man enig om løsning . Vi har erfart opp til syv utkast til løsning i slike prosesser . Selv om denne fasen kan ta tid , er det lønnsomt . For vi får ingen diskusjon etter leveransen . Alle parter er enig om hva som skal leveres .
Samme produksjonsfilosofi – kvalitet i sentrum Da Starline ble etablert i 1976 var produksjonsfilosofien at lokale underleverandører produserte alle komponentene til ventilene . Starline monterte så produktene ferdig i egne lokaler . Denne filosofien krevde :
• god logistikk
• effektiv mottakskontroll
• optimal flyt av komponenter i egne lokaler
• god sluttkontroll av produktene
• økt kommunikasjon med kundene
Med den gode , lokale produksjonskompetanse som fantes – og fortsatt finnes – i ventildalen ved Bergamo , har Starlines filosofi med å basere seg på underleverandør for produksjon av komponentene og selv sammenstille ventilen , vist seg å fungere svært godt . – For å sikre topp kvalitet på produktene har vi i alle år satt strenge krav ti våre underleverandører . Ved endringene som ble gjennomført ved årtusen skifte , forsterket Starline kvalitetskravene fra firmaene som produserte de enkelte komponentene . Alle underleverandører er gjennom omfattende kvalitetsprosedyrer . Det gjelder både ved inngåelse av samarbeidet og ved hver enkelt