67 /120
Er en nisjeleverandør
Flow-Teknikks strategi var å tilby nisjeløsninger,
hvor det var høye krav til kvalitet og spesielle løsninger. I dette markedet er det mindre konkurranse. De store instrumenteringsleverandørene
får selvsagt de største prosjektene. Men det er
ikke sjeldent at de må gå til underleverandører
som oss for å kunne levere løsninger for spesielle oppgaver. Flere av de kjente instrumenteringsleverandørene er våre kunder.
Utviklingen videre går nok mot at vi skal levere
løsninger, det vil si at vi skal gi kundene merverdi
AMNYTT #5
2015
og ikke bare et produkt. For å styrke denne muligheten ser vi etter nye agenturer. Produktene skal
passe inn i vår portefølje, slik at vi kan utnytte den
kompetansen vi har. I dette arbeidet er vi kommet
så langt at vi om kort tid kan lansere et nytt produkt.
Naturligvis er oppmerksomheten nå rettet mer
mot landbasert virksomhet. Det gjelder både
produserende industri og offentlig virksomhet.
Et godt eksempel er måling av CO2 i vann. Innen
dette feltet har vi både produkter og kompetanse. Målgruppen kan være både næringsmiddelindustrien og vann- og avløpssektoren.
Om Flow-Teknikk
Om Addtech
Flow-Teknikk AS er blant de ledende firmaer
for leveranse av prosessinstrumenter til norsk
industri, forskning og offshore. Produktområdene Flow-teknikk dekker er:
Addtech er et teknikkhandelskonsern som
utvikler og selger høyteknologiske komponenter og systemer til industriselskaper og tjenestenæring i Nord-Europa. Konsernet har cirka 2
200 medarbeidere, salg til rundt 30 land og en
årsomsetning på omlag SEK 6,5 milliarder.
- Flow
- Nivå
- Trykk
- Temperatur
- Ventiler
- Analyse
- Prosessindikatorer
Antall leverandører er om lag 40. Det er
mange års aktiv søken som har gott dette
produkt og leverandørspekteret.
Addtech består av rundt 140 operative selskaper som alle tilstreber å være markedsledende innenfor sine nisjer. Selskapene
holdes sammen av en bedriftskultur hvor
godt kjøpmannskap og teknisk kompetanse
er sentrale begreper, og hvor det lille selskapets fleksibilitet kombineres med konsernets
brede nettverk og sterke finansielle ressurser.
Grunnlaget for virksomheten er salg og handel med standardprodukter, men høy teknisk
kompetanse, langsiktige kunderelasjoner og
forståelse for kundenes aktiviteter fører ofte
til et dypere samarbeid og utvikling av spesialtilpassede produkter og tjenester.