53 / 88
AMNYTT #5
2014
Besøkssenteret er sentralt i Phoenix nye strategi
og løsninger. Midt i oktober arrangerte Phoenix Contact, Endress+Hauser, Eplan og Rittal
sitt fellesseminar. Med om lag 40 deltakere var
arrangørene svært fornøyd med fremmøte.
Lokalene viste seg å fungere godt for denne
type arrangement, hvor både faglige presentasjoner, utstilling av aktuelle produkter og
den sosiale delen hører med. Deltakerne ga
uttrykk for at seminaret var nyttig.
Tenker fremover
- Viktige markeder for oss er olje og gass industrien og marine virksomhet, forteller Grorud.
Men vi sikter oss også inn mot nye industrisektorer, som vann og avløp og infrastruktur. Ved å tilby effektive løsninger som sikrer
god og sikker kommunikasjoner gir vi et godt
bidrag til at norsk industri kan møte kravene
som Industry 4.0 gir. Et annet element i dette
bilde er utvikling av nye web sider og bruken
av sosiale medier. Sosiale medier har utviklet
seg til å bli mer enn et leketøy for ungdommen, men det kreves både kompetanse og innsats for å kunne utnytte mulighetene.
E-handels funksjonalitet er inkludert i den nye
web løsningen til Phoenix Contact. Sammen
med økt bruk av sosiale medier er e-handel
også et ledd i å følge opp Industry 4.0 initiativet. I dag utgjør e-handel omlag 16 prosent
av omsetningen. Alle kundegrupperinger er
representerts forteller Grorud. I tillegg ser vi
at mange benytter e-handelsfunksjonen for
å se om aktuelt utstyr er tilgjengelig og hvilken prisstruktur som gjelder. Grorud tror at
e-handel vil bli viktigere i fremtiden og at det
vil være mulig å integrerer nye funksjoner i
løsningen. Alt for å gi kundene bedre service
og norsk industri økt konkurransekraft.