AMNYTT Nr 3 - 2012 | Page 24

24 / 84 AMNYTT #3 2012 Mascot Høie benytter Microsoft Dynamics NAV med bransjeløsningen Pilaro ProPlanner. Fra høyre salgssjef Jon Fromreide i Pilaro, økonomisjef Frode Johnsen i Mascot Høie og til venstre forretningsutvikler Richard Larsen i Pilaro. d ­ okumentert eller beskrevet. – Løsningen manglet etterspurt funksjonalitet og lager­ systemet var for stort og komplekst. Da jeg ble ansatt som økonomisjef var kravet å gå bort fra skreddersøm til en standard­ øsning. l Alle IKT-systemer skulle samles ­ nder u en ­ elles paraply, sier Johnsen. – Det var f u ­ aktuelt å oppgradere eksisterende løsning. Anbudsprosess Høsten 2008 ble fire ERP-leverandører i ­ nvitert til å delta i en anbudsprosess om nytt forretningssystem. En gruppe bestående av ledelsen og representanter fra hver avdeling ­ (produksjon, salg og logistikk) utformet k ­ ravene og utarbeidet kravspesifikasjonen. En ekstern IT-spesialist fikk ansvaret med å kjøre prosjektet. –  amtlige fire tilbud bar preg av for mye S skreddersøm, sier Johnsen. –  enhøstes samme år fikk vi kjennskap til S Pilaros bransjeløsning ProPlanner med strekkode. Funksjonaliteten i systemet var id V