50 / 87
AMNYTT #1
2014
dess mer robust blir vi som selskap.
Toppledelsen i Endress+Hauser var godt representert på møtet i Norge. Lukassen, Salusbury og
H
erzog er alle direktører i konsernledelsen
totale virksomhet. I alt er det utpekt åtte sentrale markeder i Endress+Hausers strategi.
Som nevnt er olje og gass et av disse markedene, men kjemi og petrokjemi er også viktig.
Innen en rekke felt er instrumenteringsproduktene kommet i en moden teknologi fase.
Fortsatt er det selvsagt utvikling, men de helt
store nyhetene vil ikke skje her. Når det gjelder analyse feltet er det fortsatt en god rom
for nyutvikling. Et område som spesielt ble
nevnt var online analyser. Det har sammenheng med at behovet for kvalitetskontroll
også skal kan foretas i santid i samme tempo
som selve produksjonen, vil bli økende. – Vi
har nå posisjonert Endress+Hauser til å vare
en markant aktør i dette segmentet også, sier
representantene fra den sentrale ledelse.
Vi arbeider for at alle våre produkter skal
fungere på en felles plattform. Blant annet
gjelder det engineerings- og konfigureringsplattform. Fysisk utforming arbeides det
også med å få mest mulig enhetlig utform av.
Dette gjelder også for produktene til de oppkjøpte selskapene.
I første omgang er målsettingen å informere markedene om de nye produktene i
Endress+Hausers produktportefølje. Neste
viktige steg, som allerede er startet opp, er
opplæring av salgs og service personell. John
Salusbury informerer om at Endress+Hauser
har inndelt markedene i åtte segmenter. Olje
og gass er et av disse segmentene, og her spiller Norge som tidligere nevnt en sentral rolle.