AMNYTT amnytt.no 1/2025 | Page 10

Pressemeldinger

Pressemeldinger

TCS og Posten Bring sørger for sømløs levering av 100 millioner pakker

I takt med at nordmenn både selger og kjøper stadig mer på nett , har forventningene til sømløs levering nesten blitt en hygienefaktor i hverdagen vår . Det har også satt nye krav til Posten Brings logistikksystem . Sammen med Tata Consultancy Services ( TCS ) har de tatt pakkehåndteringen til et nytt nivå , ved hjelp av skybasert teknologi og innovative løsninger .
Den stadig økende netthandelen har vært bakteppe for at Posten Bring , som årlig håndterer 100 millioner pakker , besluttet å pensjonere sitt gamle logistikksystem . Etter 30 års tro tjeneste var det på tide med en modernisering av datasystemene , og i samarbeid med TCS har Posten Bring nå oppgradert systemene sine for å møte den digitale hverdagen på en mer smidig og effektiv måte .
– Pakkehåndtering er selve kjernen i det vi driver med . Det nye systemet gir oss ikke bare kostnadsbesparelser , men også bedre forutsigbarhet og viktigst av alt – en sømløs kundeopplevelse , sier Arne Erik Berntzen , CIO i Posten Bring .
Imponerende resultater Sammen med TCS har Posten Bring utviklet et moderne , skybasert system med mikrotjenester på Microsoft Azure . Denne fremtidsrettede løsningen gir mer effektiv drift , større fleksibilitet og tilgang til sanntidsdata . Samarbeidet har hittil gitt imponerende resultater . Blant annet en reduksjon på 70 prosent i driftskostnader takket være økt effektivitet og automatisering . Systemet håndterer også 25 millioner track & trace-oppdateringer daglig , som gir kundene nøyaktig informasjon om