22 /120
AMNYTT #5
2015
vedeler. Vi vil benytte denne kapasiteten når
behovet melder seg. Spesielt gjelder det når
det oppstår en haste situasjon. Feil i kontrollventiler er ofte prosesskritisk og store summer kan gå tapt ved eventuell driftsstans. Når
slike forhold oppstår vil vi ved hvert enkelt tilfelle vurdere hvor jobben raskest kan utføres.
Denne løsningen gir oss god kapasitet til å
møte kundenes behov.
En viktig funksjon for service av ventiler er
diagnose. Personellet i Bergen er nå i sluttfasen med å bygge opp et diagnosesenter,
dette er en satellitt mot hovedsenteret for
diagnose av kontroll systemer, vibrasjonsmåling og instrumentering i Porsgrunn. På den
måten kan vi tilby fjernovervåking av hele vår
Portfolio fra der vi har høyest kompetanse
Viktig ekstern partner
Siste element i oppbygging av service og vedlikeholdskapasitet er inngåelse av en samarbeidsavtale med et anerkjent serviceselskap.
Selskapet Score har norsk base i Stavanger.
Tjenester selskapet tilbyr har utviklet seg fra
ventilreparasjoner til begrepet «Total Valve
Management», som omfatter reparasjon,
leveranser, testing, engineering support,
ventil diagnostikk, tilstandskontroll og lagerstyring. - Vi har her en samarbeidspartner
som er svært godt tilpasset vårt behov, sier
Steinseide. Kvalitetsmessig er jeg sikker på at
sluttbrukeren vil erfare at det ikke blir dårlige
service nå enn tidligere.
Egon Steinseide har stor tro på at den nye
organisasjonen skal kunne tilfredsstille
kundenes behov
Ser også mot land
I skrivende stund har Fisher avdelingen til
Emerson i Norge 15 ansatte. Alle nødvendige
funksjoner for en distributør er dekket, forteller Steinseide. Funksjonene er som nevnt
først og fremst vedlikehold og reparasjon.