AMNYTT 5/2015 | Page 22

22 /120 AMNYTT #5 2015 vedeler. Vi vil benytte denne kapasiteten når behovet melder seg. Spesielt gjelder det når det oppstår en haste situasjon. Feil i kontrollventiler er ofte prosesskritisk og store summer kan gå tapt ved eventuell driftsstans. Når slike forhold oppstår vil vi ved hvert enkelt tilfelle vurdere hvor jobben raskest kan utføres. Denne løsningen gir oss god kapasitet til å møte kundenes behov. En viktig funksjon for service av ventiler er diagnose. Personellet i Bergen er nå i sluttfasen med å bygge opp et diagnosesenter, dette er en satellitt mot hovedsenteret for diagnose av kontroll systemer, vibrasjonsmåling og instrumentering i Porsgrunn. På den måten kan vi tilby fjernovervåking av hele vår Portfolio fra der vi har høyest kompetanse Viktig ekstern partner Siste element i oppbygging av service og vedlikeholdskapasitet er inngåelse av en samarbeidsavtale med et anerkjent serviceselskap. Selskapet Score har norsk base i Stavanger. Tjenester selskapet tilbyr har utviklet seg fra ventilreparasjoner til begrepet «Total Valve Management», som omfatter reparasjon, leveranser, testing, engineering support, ventil diagnostikk, tilstandskontroll og lagerstyring. - Vi har her en samarbeidspartner som er svært godt tilpasset vårt behov, sier Steinseide. Kvalitetsmessig er jeg sikker på at sluttbrukeren vil erfare at det ikke blir dårlige service nå enn tidligere. Egon Steinseide har stor tro på at den nye organisasjonen skal kunne tilfredsstille kundenes behov Ser også mot land I skrivende stund har Fisher avdelingen til Emerson i Norge 15 ansatte. Alle nødvendige funksjoner for en distributør er dekket, forteller Steinseide. Funksjonene er som nevnt først og fremst vedlikehold og reparasjon.