AMNYTT 4/2018 | Page 59

59 / 128

AMNYTT NR. 4 2018 tilbys. Men for oss som leverandør er det viktig å holde fast ved at det er mulighetene som våre løsninger og systemer gir for bedret sikkerhet, økt tilgjengelighet og redusert vedlikehold som er hovedsaken. Vi må evne å se det store bilde. Da må vi som leverandør kunne beherske både metode og teknologi. Utviklingen krever at vi må utvikle organisasjonen vår med tilleggskompetanse innen drift, vedlikehold og metodikk. Holdninger og arbeidsmetoder vil bli endret. Det gjelder både hos kunder og leverandører. Jeg erfarer en positiv innstilling i Emerson organisasjonen til denne utviklingen, sier Christensen.
Kunderelaterte prosesser Christensen hadde om lag to måneders erfaring som leder av Emerson da AMNYTT snakket med han. – Det er litt for tidlig til å komme med noen bastante utsagn om hvorledes vi skal utvikle oss videre, sa Christensen. Men noen tanker har jeg selvsagt gjort meg. Vi skal se på servicenivået vårt. Selskapet skal være mye mer enn bare en garantileverandør. Utviklingen skal gå mot at vi blir en kvalifisert samarbeidspartner innen drift og vedlikehold. For å få dette til må vi ha gode prosesser med kundene, slik at vi får forståelse for hvilke behov og utfordringer de har. Når det er klarlagt kan vi presentere hva vi kan tilby av løsninger og tjenester som dekker kundens behov – basert på vår teknologi.
Vi redusere opplevd risiko Innføring av ny teknologi og metode vil alltid medføre noe risiko, i alle fall en opplevd
Noe utstyr er svært spesialisert, men det hører med hos en ledende leverandør