AMNYTT 4/2018 | Page 43

43 / 128

AMNYTT NR. 4 2018
Pepperl + Fuchs 50 år I den første perioden Pepperl + Fuchs var representert i Norge ble det gjort via selskapet Elteco. Da beslutningen om å etablere eget selskap i Norge ble tatt, viste det seg at markedet var modent for en slik beslutning. Markedsansvarlig Jacob Borchsenius sa til AMNYTT under feiringen på Eliaden at moderselskapet i alle år fullhjerte har støttet aktiviteten i Norge. Det er et familieeid selskap, som nå ledes av tredje generasjon. I alle årene har det vært langsiktighet i forretningsbeslutningene. Både teknologi og markedets ønsker har styrt utviklingen.- Vi ser det nå på satsingen innen Industri 4.0, sa Borchsenius. utviklerne var tidlig ute med å følge opp dette konseptet og lanserte sitt eget sensor 4.0 begrep. Fortjenesten blir i stor utstrekning pløyet tilbake i selskapet. Som familieeid er det ikke behov for å tekkes investorer og børsanalytikere.
Bransjeseminar Firmaene som var invitert til å hjelpe Eliade sekretariatet med å markedsføre utstillingen mot automatiseringsbransjen følte at det ikke ble satset nok for å få besøkende fra industrien til messen. De tok derfor kontakt med AMNYTT og foreslo at man arrangerte seminar rettet mot denne målgruppen. Målsettingen var å øke interessen for automatisering under Eliaden.
Automatiseringsbransjen arrangerte egen seminarer under Eliaden
AMNYTT utviklet to seminarer, et med Instrumentering som tema og et med kontroll og kommunikasjon. Det sistnevnte var godt besøkt, mens instrumenteringsseminaret hadde svært lav deltakelse. Årsaken til den store forskjellen i deltakelse er noe vanskelig å trekke noen konklusjon om så raskt etter messen. Men de involverte partene vil evaluere hele messen i løpet av noen uker. Bakgrunnen er et ønske om at automatiseringssektoren i industrien skal få et godt tilbud innen nettverksbygging og presentasjon av nyheter.
Pepperl + Fuchs feiret selskapets 50 års tilstedeværelse i Norge med bløtkake