35 / 99
AMNYTT #2
2016
Er norske bedrifter
klare for den digitale
fremtiden?
Vår verden blir stadig mer sammensveiset. Milliarder av intelligente
enheter og maskiner genererer enorme mengder data, som danner en bro
mellom den virkelige og virtuelle verden. Å gjøre om denne mengden data
til verdifull informasjon er en viktig suksessfaktor.
F
or å kunne forbli konkurransedyktig i Norge,
må norske bedrifter vise omstillingsdyktighet
og endringsvilje, spesielt med tanke på fremtidsutsiktene vi står overfor. Produktivitetskommisjonens
siste rapport hevder at Norge nå står ved et vendepunkt, da oljenæringen ikke lenger vil være driveren
for vekst i norsk industri. Bruk av ny teknologi blir
sett på som en viktig faktor for fremtidens velstand,
og digitalisering hevdes å gi store samfunnsmessige gevinster.
Digitaliseringsstudien fra Siemens og Norsk Industri er derfor et initiativ for å få en bedre innsikt i norske bedrifters nåværende forhold til digitalisering,
samt deres digitale ambisjoner for fremtiden.
Resultatene e "V