#automasjon#, #automatisering#, #instrumentering#, #sensor#, #elmotor#, #Ethernet#, #PLS#, #kontrollsystem#, #nivåmåler#, #trykkmåler#, temperatursensor#, #mengdemåler#, #frekvensomformere#21 /102 Store investeringer Som den mest naturlige sak av ver- den er bedriftens lokaler i tårnet til Skien Lufthavn Geitryggen. Verkste- det er i den tidligere brannstasjonen. Like utenfor står det parkert et or- dentlig passasjerfly med MSG-logen på halen. Foran dette er det bygd et flyvaskeanlegg på 2.000 kvadrat- meter. Flyet har selskapet kjøpt inn for å kunne teste og presentere det fullskala avisingsanlegget som er bygget opp nær kontrolltårnet. Pro- duktlinjen er også utvidet med kon- septer for ”de-sanding” og inspek- sjon av flykropper. Etablerer utdanningssenter - Vi kjøpte flyet for å vise at vi er tro- verdige også i praksis. Dette er en showcase for oss. Vi driver research og development i full skala, og da må vi jo ha et fly å teste våre løsninger på. Dette har blitt et utstillingsvindu og et utdanningssenter for operatø- rer til maskinen. Det skal være serti- fisert personell på plass som operer maskiner, forteller Hansen. Gode ”prospects” - Vi har foretatt noen store investe- ringer, dette er nødvendig for å kun- ne bli tatt seriøst i dette markedet. I vårt fullsize anlegg demonstrerer vi våre løsninger for potensielle kunder AMNYTT NR. 1 2019 fra hele verden. Vi har også til enhver tid 2-5 selgere på reise for å selge inn vår løsning. Jeg har på følelsen av at vi i løpet av rimelig tid kan notere oss for de første ordrene, sier Han- sen. MSG jobber for å etablere seg i markedet, og ser allerede etter egne og større lokaler til produksjon. - Vi ser for oss at vi kan produse- re alt lokalt, og shippe det meste ut fra Grenland i container. Dermed vil også byen og nærmiljøet nyte godt av vår suksess, smiler Hansen. Kvalitetsstempel Det har vært en voldsom vekst de siste to årene etter gjennombruddet i 2015. Da deltok MSG på en messe for flyplassutstyr i Tyskland. Det var stor interesse for konseptet, og høsten 2016 fikk prosjektet topp- score i EUs innovasjonsprogram for innovative grønne løsninger. Selska- pet fikk 2,5 millioner Euro i støtte. - Dette har vært en døråpner og et kvalitetsbevis. Det var da finansier- ingen kom på plass at det virkelig tok av og man fikk designet og pro- dusert testanlegget som nå er i full virksomhet, forteller Project Mana- ger Øyvind Førstøyl. Design og konstruksjon Det er krevende å være banebry- tende, ikke minst når det gjelder