Pressemeldinger
Eaton og Nissan under
tegnet intensjonsavtale for
utvikling av energilagring
og kontrollsystemer
Energistyringsselskapet Eaton og ledende
bilprodusent Nissan annonserte i forrige uke
signeringen av en avtale om å utforske muligheten for felles utvikling, industrialisering
og kommersialisering av energilagring og
kontrollsystemer.
Partnerskapet skal inkludere felles forskning, konseptgodkjenninger og forretnings- modeller for å skape kommersielt
levedyktig energilagring og kontrollprogrammer.
Dekarbonisering i industriland, integrering av uregelmessige
fornybare energikilder inn i elnettet uten å miste nettsstabilitet samt å hjelpe utviklingslands økonomiske og energivekst
uten en dramatisk økning av CO2-utslipp, er kritiske problemer i dag.
En metode for å muliggjøre omfattende tilgang til ren energi
i alle regioner i verden uten at det koster for mye, er et nødvendig element i listen over trinn som behøves for å motvirke
klimaendringer. Kombinasjonen av kraftelektronikk og kontrollprogramvare, fornybar energi og stasjonær lagring i ett
enkelt, sammensatt system som kan installeres i ulike miljø,
kreves for å muliggjøre dette.
Enkel kabelføring for
bærearmsystemet
For å lette service og installasjon bør det være
enkelt å få tilgang til kablene i et moderne
bærearmsystem. Rittals nye bærearmsystem
CP 60/120/180 har en profil som er åpen for
kabel.
– Vi har med vårt bærearmsystem fokus på optimalt design,
funksjon og teknisk løsning for en ergonomisk maskin- eller
operatørarbeidsplass. Samtidig har vi funnet en løsning som
forenkler vedlikehold og monteringsarbeidet, forklarer Per
Magnusson, skandinavisk produktsjef for kapslinger.
Åpen bæreprofil
Bærearmsystemet tilbyr som et alternativ en åpen bæreprofil. Dette betyr at kabelkanalen er veldig lett å gå tilgang til.
Kanalens diameter holder også til kabler med store kontakter som DVI eller VGA. Etter arbeidet med kablene dekkes
kanalen med et deksel som lett skyves på plass som et lokk.
Ekstra beskyttelse
For ekstra beskyttelse mot vridning og dreiing av den åpne
profilen, kan strammeelement installeres i kabelkanalen og
skjules under dekkprofilen. Forsterkningen med strammeelement gjør det mulig med belastninger som er sammenlignbare med de heldekkende bæreprofilene.